Aplankėme broliukus latvius

slaidas18
slaidas19

Aplankėme broliukus latvius

01Gegužės 27 dieną jungtinė 6, 7, 8a , 8b ir 9 klasių grupė su mokytojomis Jolanta Vainauskiene ir Vaida Batavičiene lankėsi Latvijoje maršrutu Panevėžys – Jelgava – Kemeriai – Jūrmala – Ryga – Panevėžys.

Pirmiausia užsukome į šįmet 750-ąjį jubiliejų mininčią Jelgavą— miestą, 1265 metais įsikūrusį ant Lielupės upės krantų. Tai vienas žaliausių Latvijos miestų. Čia apžvalginės ekskursijos metu apžiūrėjome Jelgavos rūmus, kuriuos XVIII a. sukūrė žymus italų architektas F. B. Rastreli. Jie įdomūs tuo, kad tai didžiausi barokinio stiliaus rūmai Pabaltijyje. Pasak mus kelionėje lydėjusio gido Nerijaus, tokių rūmų iš viso Lietuvoje nėra. Šis vienas įspūdingiausių architektūros paminklų Latvijoje anksčiau buvo mėgstama Kuršo ir Žiemgalos hercogo E. Birono žiemos rezidencija. Pasakojama, kad pilies viduje gyvena tikrų tikriausi vaiduokliai, tad į jos vidų šįkart įžengti nedrįsome...

Vėliau pasinėrėme į 1997 metais įkurto Kemerių nacionalinio parko ramybę. Aplankėme vieną įdomiausių jo objektų - didįjį raistą, viliojantį smalsuolius susipažinti su unikalia pelkių ekosistema. Sporto vidurinės mokyklos auklėtiniai pasirodė itin ištvermingi – nesunkiai įveikė per pelkes įrengtą medinį taką, kurio ilgis siekia 3,1 km. Negana to, įlipome į 7 m aukščio apžvalgos bokštą, nuo kurio kaip ant delno atsivėrė įspūdinga panorama.

Gamtos prieglobstyje pasistiprinę sočiais ir skaniais mūsų mokyklos virėjų paruoštais pietumis, tęsėme savo pažintinę kelionę prie XVIII amžiuje Kemerį išgarsinusio gydomųjų savybių turinčio mineralinio vandens. Deja, nemalonus šio sieringo šaltinio, pavadinimu ,,Driežas“, kvapas, panašus į supuvusio kiaušinio, neviliojo ilgiau stabtelėti, nors vaizdai ir jaukumas kvietė pasilikti.

Jūrmaloje didžiulė atrakcija visiems buvo užlipti į 33,5 metrų aukščio apžvalgos bokštą su balkonėliais, kurį įveikę virš medžių viršūnių išvydome jūrą!Ištvermingiausiems mūsų sportininkams tai taip patiko, kad jie lipimą pakartojo. O bijojusieji aukščio pačioje bokšto viršūnėje su laimės ašaromis akyse didžiavosi įveikę save.

Beeidami link jūros, pamatėme nedidukus šokančius ir šviečiančius ryškiomis spalvomis fontanus. Iš mažos srovės netikėtai virstantys į didesnę, jie ypač sužavėjo mūsų mažuosius keliautojus – šeštokus. Teko visai grupei stabtelėti ir leisti jiems pasidžiaugti savo vikrumu. Rodos, nesušlapo nė vienas...

Vėliau patraukėme 33 kilometrus besitęsiančia švaria jūros pakrante, ieškodami skulptūros ,,Vėžliukas“, kurią paglosčius žadamas ilgas gyvenimas.

Pasivaikščiodami Tirgonų gatve užsukome į Jūrmalos muziejų, kuriame gausu kurorto istoriją liudijančių eksponatų. Čia apžiūrėjome didžiausią Latvijoje maudymosi kostiumų kolekciją, senosios Jūrmalos atvirutes, žymių menininkų darbus ir jūroje rastus archeologinių eksponatų pavyzdžius, įsigijome suvenyrų.

Vakarėjant užsukome į Latvijos sostinę – Rygą. Čia ne tik alkio kirminą nuraminome, bet po miestą pasižvalgėme, susipažindami su jo įdomiais objektais, ir savo rusų kalbos žinias pasitikrinome, ir keletą mandagių latviškų posakių pasimokėme, ir suvenyrais bei lauktuvėmis namiškiams pasirūpinome.

Pakeliui į Lietuvą papuolėme į milžinišką automobilių spūstį, dėl kurios mūsų kelionė namo užsitęsė apie valandą. Tačiau ji niekam neprailgo, nes turėjome gražaus laiko pasidalinti per dieną susikaupusiais įspūdžiais, patyrimais ir, be abejo, naujais kelionių planais.