Straipsniai Pedagogai mokosi
Panevėžio sporto vidurinėje mokykloje 2015 m. kovo 2-4 dienomis vyko mini mokymai mokyklos pedagogų komandai „Mokymosi nuostatos ir būdai, išmokimo stebėjimas“, pagal Ugdymo plėtotės centro projektą „Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (II etapas)“.Mokymuose dalyvavo 15 pedagogų: mokytojai, treneriai, mokyklos vadovai. Mokymų metu buvo ugdomos pedagogų profesinės kompetencijos (dalyko turinio planavimo ir tobulinimo; mokymo/si proceso valdymo; mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo; mokinių pažinimo ir jų pažangos pripažinimo, tiriamosios veiklos), pedagogų ugdymo/si aplinkų kūrimo kompetencijos (kurti saugią, mokinio emocinį, socialinį, intelektualinį, dvasinį vystymąsi palaikančią ugdymo/si aplinką).
Taip pat ugdomos mokyklos v a d o v ų kompetencijos: valdyti ugdymo procesą, formuoti ir keisti mokyklos kultūrą, kurti mokyklą kaip besimokančią organizaciją.Pedagogai susipažino su mokinių pažinimo strategijomis, mokymosi ypatumais, motyvacijos skatinimo ir palaikymo būdais, nagrinėjo situacijas (filmuotą medžiagą), vertino ją, mokėsi praktiškai nagrinėti problemas, nustatant pasekmės - priežasties ryšius, numatant problemos sprendimo būdus, mokėsi praktiškai tobulinti pamokos planavimo įgūdžius, orientuojantis į konkretų rezultatą ir jo pamatavimą.Pirmąją mokymų dieną pedagogai susipažino su mokymosi nuostatomis ir jų reikšme mokymuisi, psichologiniais mokymosi ypatumais, mokinio pažinimo svarba, mokinių pažinimo būdais, mokymosi poreikiais ir stiliais, mokymosi metodų ir būdų atitikimu mokymosi stiliams.Antrąją mokymų dieną pedagogai nagrinėjo mokymo ir mokymosi problemas, ieškojo priežasčių, analizavo mokyklos kultūrą – kaip teigiamų nuostatų ir kompetencijų formavimo pagrindą.Trečiąją dieną mokymų dalyviai analizavo išmokimo stebėjimą, jo svarbą, formas ir būdus, išmokimo stebėjimo ryšius su pamokos uždaviniu, su formuojamuoju vertinimu ugdymo procese. Pedagogai dar kartą įtvirtino šiuolaikinės pamokos dalis, atliko praktines užduotis.Mokymų metu buvo tobulinamos ne tik pedagogų profesinės kompetencijos, bet ir dalinamasi savo patirtimi. Mokymai telkė naujai suburtą Panevėžio sporto vidurinės mokyklos kolektyvą, sudarė galimybę geriau pažinti vienas kitą profesinėje veikloje.
Jūratė Pauliukienė,
direktorė